EX3b – Profesjonalna kontrola i optymalizacja biznesu z wykorzystaniem MS Excel
Szkolenie skierowane do:
- Osób chcących zautomatyzować tworzenie raportów w oparciu o zaawansowane narzędzia MS Excel.
- Osób chcących odpowiednio organizować dane wejściowe w celu sprawnego tworzenia nowych i modyfikowania istniejących raportów.
- Osób chcących poznać zaawansowane możliwości raportowania i analizy danych za pomocą tabel przestawnych.
Cele i korzyści:
- Minimalizacja nakładów pracy ponoszonych na tworzenie raportów.
- Poprawa jakości organizacji danych źródłowych raportów oraz zwiększenie efektywności raportowania dzięki zastosowaniu zaawansowanych narzędzi aplikacji.
- Umiejętność budowania i wykorzystywania istniejących źródeł (w tym danych zewnętrznych) jako podstawy do tworzenia tabeli przestawnej.
- Sprawne tworzenie wielowymiarowych analiz ad hoc oraz szablonów raportów z użyciem zaawansowanych opcji tabeli przestawnej.
- Przejrzyste wizualizowanie wyników analiz z użyciem wykresów przestawnych.
Wymagania:
Sprawne poruszanie się w programie MS Excel, dobra znajomość podstawowych narzędzi (kreator funkcji, tryby adresowania, itp.).
Plan Szkolenia:
- +Przygotowanie danych źródłowych.
- właściwości poprawnego zakresu danych
- ujednolicanie wpisów w bazie
- metody usuwania duplikatów
- +Przegląd zaawansowanych funkcji pomocnych w analizie i raportowaniu.
- funkcje wyszukujące (między innymi: WYSZUKAJ.PIONOWO, PODAJ.POZYCJĘ, INDEKS)
- funkcje zapewniające dynamiczną modyfikację zakresów źródłowych (między innymi: PRZESUNIĘCIE, ADR.POŚR)
- wyszukiwanie i agregowanie za pomocą funkcji baz danych
- +Pełne wykorzystanie możliwości nazw stałych, komórek i zakresów.
- definiowanie często wykorzystywany wartości i wskaźników jako stałe
- nazywanie pojedynczych komórek, pojedynczych zakresów oraz rozłącznych zakresów
- nazwy w oparciu o dynamiczne zakresy
- nazwy oparte na formułach
- nazwy jako alternatywa dla funkcji wyszukujących
- zarządzanie nazwami za pomocą Menedżera nazw
- +Zastosowanie formuł tablicowych.
- alternatywa dla adresowania bezwzględnego
- rozszerzenie standardowych możliwości funkcji Excela
- operacje w pętli bez użycia języka VBA
- +Zaawansowane zarządzanie parametrami raportów.
- niestandardowe opcje sprawdzania poprawności danych
- sterowanie wartościami parametrów (między innymi: pola wyboru, paski przewijania, przyciski pokrętła)
- listy rozwijane – pojedyncze i wzajemnie zależne
- +Praca z danymi zewnętrznymi.
- pobieranie danych z plików tekstowych
- pobieranie danych z innych plików Excela
- import z baz programu MS Access
- pobieranie aktualnych wskaźników z witryn internetowych
- narzędzie MS Query – zaawansowane wybieranie danych do importu za pomocą kwerend parametrycznych oraz łączenie wielu źródeł danych w celu raportowania
- odświeżanie łączy – automatyczne oraz na żądanie
- Scenariusze – przechowywanie wielu wariantów raportu w jednym arkuszu.
- +Tworzenie i formatowanie tabel przestawnych.
- zasady budowy tabel przestawnych
- dobór właściwego układu tabeli
- formatowanie danych w tabeli przestawnej
- tabele oparte na wielu zakresach konsolidacji
- tabele oparte na wielu źródłach danych
- tworzenie serii raportów w oparciu o tabelę wzorcową
- +Zarządzanie układem danych w tabeli przestawnej.
- sortowanie i filtrowanie danych
- grupowanie danych
- +Funkcje i obliczenia w tabeli przestawnej.
- stosowanie funkcji wbudowanych
- użycie wielu funkcji w obrębie jednej tabeli przestawnej
- tworzenie pól obliczeniowych – kalkulacje spoza standardowego zestawu funkcji tabeli przestawnej
- elementy obliczeniowe – alternatywa dla grupowania danych
- +Porównywanie agregatów.
- ujmowanie wartości narastająco
- porównywanie kategorii produktów oraz okresów
- przedstawianie różnic w ujęciu procentowym
- obliczanie udziałów w całym zbiorze oraz w wybranej kategorii lub przedziale czasowym
- +Wykresy przestawne.
- typy wykresów i ich zastosowania
- tworzenie i modyfikacja
- formatowanie wykresu.
- grupowanie danych według zadanych kategorii
- metody analizy porównawczej z wykorzystaniem wykresów
- +Bezpłatny dodatek PowerPivot (tylko dla szkoleń na wersji 2010).
- prezentacja dodatku
- omówienie wymagań systemowych
- instalacja PowerPivot for Excel 2010 oraz Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
- tworzenie interaktywnych paneli w oparciu o tabele i wykresy przestawne
Szkolenia uzupełniające:
Program szkolenia
Czas trwania:
3 dni
Forma:
Warsztaty wspomagane wykładem
Cena:
Cena szkolenia ustalana jest indywidualnie, na podstawie potrzeb szkoleniowych Klienta.
Zgłoszenie uczestnictwa
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.